Selasa, 17 November 2009

Pengusaha bimbingan kami -Bang Lid 2001

Rumah pemeliharaan cendawan saya mula di bina pada bulan september 2009. Dibina bersebelahan dengan rumah saya ditempat letak kereta yang tidak diguna lagi dan diubahsuai menjadikan tempat pemeliharaan dengan bersekala kecil dan boleh dimasuk lebih kurang 2000 bongkah dan ini adalah langkah permulaan saya dan insayaallah jika berjaya saya akan memperluaskan lagi usaha saya di masa hadapan. Saya mendapat bimbingan dan khidmat nasihat daripada En Musa Morad pengurus RA Cendawan Segar.







Bongkah cendawan yang baru dihantar oleh pihak RA Cendawan


Inilah bangsal tempat pemiliharaan Cendawan saya (Bang Lid) yang
dapat memuatkan lebih kurang 2000 bongkah

Bongkah disusun diatas rak bagi proses pemeraman
selama 60 hari

Kedudukan bongkah yang disusun

meselian yang dah hanpir nak penuh